22 Aralık 2014 Pazartesi

BAKAN IŞIK'IN SÖZLERİNİN TAKİPÇİSİYİZ

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi Bursa İl Örgütü, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık'ın yerel bir gazede yer alan "yeşil Bursa’ya yeşil sanayi gelecek” sözlerine ilişkin bir açıklama yaptı "Bakan Işık'ın sözlerinin takipçisi olacağız, Sayın Işık, DOSAB’a termik santral yaparak yeşil üretim olamayacağının herhalde farkındadır".



Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerel bir gazeteyle yaptığı söyleşide “Havaya, suya, toprağa, insan ve işçi sağlığına maksimum düzeyde riayet edecek yeşil üretim yapılacak. Yani yeşil Bursa’ya yeşil sanayi gelecek” demiş. Yeşil politikaları her alanda savunan bir parti olarak bu sözleri duymak bizi sevindirdi. Umarız Sayın Bakan “yeşil üretim, yeşil sanayi” derken fabrikaları yeşile boyamaktan söz etmiyordur.

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi olarak biz “küresel değil yerel üretim birimlerini, kârı değil gerçek refahı, ekonomik büyümeyi değil sürdürülebilirliği temel alan” yeşil ekonomik dönüşümü savunuyoruz. Sürdürülebilir ve yeşil bir ekonomi gelecek kuşakların ve doğanın haklarını gözetmeli, doğadan ve insandan yana olmalıdır. AKP iktidarının uyguladığı “sınırsız büyüme” politikası sürdürülebilir değildir, insanın, emeğin ve doğanın talanına yol açmaktadır.

Bakan Işık’ın “yeşil üretim, yeşil sanayi” sözleri AKP’nin yıllardır uyguladığı ekonomi politikalarının tam tersini işaret ediyor. Sayın Bakan bu sözleri sadece popülizm amacıyla söylemedi ise gereğini yapmalıdır. Bursa ovasının, Bursa’nın yeşilinin talanının, emeğin ve insanın sömürüsünün önüne geçmelidir.

Sayın Işık, DOSAB’a termik santral yaparak “yeşil üretim” olamayacağının herhalde farkındadır. 23 Aralık 2014 Salı günü Ankara’da “DOSAB Termik Santral” projesi ile ilgili İDK toplantısı yapılacak ve ÇED raporu göüşülecek. Bakan Işık’ın sözlerinin samimiyetine inanabilmemiz, öncelikle bu tesisin ÇED raporunun iptal edilmesine bağlı. Yoksa kömür yakarak “yeşil üretim” yaptığını savunmak ancak “kara mizah” konusu olabilir.

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi Bursa Eş sözcüleri
Necla Türemen – A. Serdar Esen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder